De Citit : Editoriale

Sharents si Screenagers

| 21 martie

Plus Pretail

The Future Laboratory, companie londoneza de cercetare si strategie de brand, isi imbraca predictiile tehnologice pentru urmatorii zece ani intr-un savuros umor britanic. Dar asta nu face ca respectivele previziuni sa fie mai putin scary. The Future Laboratory preia/inventeaza sintagmele noului lexicon hi-tech. “Sharents” – de exemplu, care vine de la “Share” si “Parents” – si desemneaza noua specie de parinti extrem de guralivi, mai ales pe Facebook. Sharent-ii povestesc pe retelele sociale cu lux de amanunte despre progeniturile lor, de la “azi am primit o veste minunata“ si pana la “puiutul meu e foarte curios, tocmai si-a bagat degetele in priza“. Totul, evident, ilustrat cu sute si mii de poze. La pubertate, “puiutul” nu va mai trebui sa povesteasca primei iubiri sau noilor colegi de scoala nimic despre el insusi; totul despre viata lui va fi online, incepand de la primele miscari in burta mamei.
“Child Technology Officer” (de la Chief Technology Officer – director tehnic, IT) va fi functia pe care cei mici o vor indeplini in familie. Copiii din specia “digital native” absorb natural noua informatie tehnologica, talent pe care maturii il pierd cu varsta. Astfel ca daca acum le explica “varstnicilor” ce e Pinterest, Tumblr sau Vine, in urmatorii zece ani ii vor ajuta esential sa treaca strada tehnologica a device-urilor si aplicatiilor de tot felul.
Cercetarile The Future Laboratory au stabilit ca deja copii avand acum sub zece ani nu mai fac diferenta intre lumea reala (afara ploua) si universul digital (tocmai am mai omorat un mostru in joc). In anii urmatori vom avea de-a face asadar cu “screenagers” (screen+teenager), adolescenti penduland (nevrotic) intre virtual si real.
Mai vreti? Luati si sintagma “Pretail”: brandurile vor sti ce sa ne ofere -”special pentru tine” – inainte ca noi sa deschidem gura, pe baza urmelor pe care le-am lasat pe Internet.