De Citit : Editoriale

One Dream Rush

| 04 martie

No dream is ever just a dream – Stanley Kubrick.

Premiera europeana a avut loc in 2009, in cadrul Festivalului de Film de la Cannes, pentru ca, imediat dupa cele mai bune productii realizate via an open call adresat in 2008 tinerilor regizori chinezi, sa fie proiectate la Today Art Gallery din Beijing. One Dream Rush pastreaza silueta unui festival de scurt metraje produse de 42 Below – un sofisticat si controversat brand de vodka din Noua Zeelanda, lansat in 1998 si gestionat printre altii si de Geoff Ross, fost director executiv al Saatchi & Saatchi, afacere achizitionata ulterior de compania Bacardi.

Fiecare dintre cele 42 de filme ce figureaza in aceasta serie (practic un program gandit de curatorul Rajan Mehta, director de creatie) a primit din partea comanditarului un buget de zece mii de dolari, singura cerinta fiind aceea ca productia sa nu depaseasca 42 de secunde. Tema nu putea fi mai generoasa: How we dream? Invitatia a fost dirijata catre artisti experimentali si regizori independenti ce nu doar apartin unor generatii sensibil diferite, ci se si inscriu in familii estetice distincte – suprarealiste, abstracte, noir, de suspans, narative sau chiar documentare. Desi initial producatorii ar fi favorizat ideea unei campanii de marketing viral, One Dream Rush este recomandat astazi pentru evenimentele art house si pentru proiectia off a unor festivaluri de film. Parte dintre lucrari pot fi vizionate si pe pagina web a artistilor participanti la proiect. Lista e lunga, printre care: Asia Argento, Michele Civetta, Sergei Bodrov, David Lynch, Larry Clark, Joe Coleman, Carlos Reygadas, Harmony Korine, Gaspar Noe si Jonas Mekas.