De Citit : Editoriale

Instalatorul blocat in trafic

| 16 februarie

Bucuresti 2011

Traficul auto e o problema de care comunismul ne-a tinut departe. Odata cu liber­tatea, automobilul a devenit un accesoriu ce poate suplini statutul social si-ti da impresia de o anumita independenta. Circulatia banilor prin buzunarele noastre odata cu circulatia masinilor second hand prin Europa au avut efect de drog, stimu­land ideea ca poti deveni altcineva doar cumparand o masina. Si asa a aparut suvoiul de 7 ori mai mare ce se cheama trafic. Care ar fi tentatia imediata – daca mi-as pune la incercare abilitatile de instalator? Raspuns: Ca sa treaca mai mul­ta apa, bag tevi mai groase. Cat de groase? Pai cat ne lasa spatiul de ghena de insta­latii. Dar tot nu este suficient. Sa mai spargem niste plansee si, cu riscul de a compartimenta niste camere, introducem niste noi coloane, noi tevi. Dar presiunea ce asteapta sa treaca prin tevi este tot mai mare. Ce ne facem daca rata de constructie de noi tevi este mult mai mica decat apa ce se acumuleaza? Si uite asa, avem tot mai multe coloane si tevi din ce in ce mai groase, in detrimentul circulatului liber si confortabil prin camere. Oare nu exista alta solu­tie decat sa fac total inoperabile came­rele? Exista! Sa scot tevile prin afara. Pe peretii exteriori imi pot permite sa fac niste coloane groase cu debit mare. Bine calibrate, ar putea chiar sa le suplineasca pe cele din interior. Pare simplu acum, de ce nu m-am gandit din prima? Dar daca vreau sa ma extind cu camerele in lateral, cum trec de aceste coloane foarte mari? Poate renuntam la atat de multa apa si gasim o alternativa la presiune. Poate bagam alt fel de trafic, mai eficient din punct de vedere al ratei de transfer. UFO nene, teleportare, sau transport pe wi-fi. “Va bateti joc de noi, soferii. HUUOO!!”

Au interpretat pentru dumneavoastra: in rolul camerelor – cartierul; in rolul tevilor – infrastructura rutiera; in rolul instalatorului – ghiciti personajul.