World Invasion: Battle Los Angels – Un Independence Day nereusit

| 06 aprilie

Epoca extraterestrilor verzi, a creaturilor cu capul mare venite din spatiu cu farfurii zburatoare sau cea a alienilor infricosatori a luat sfarsit. Din pacate, noua generatie de extraterestri nu sunt nici pe-aproape la fel de spectaculosi ca predecesorii lor pentru ca, in loc de o atentie pentru detalii, forma, culoare si caracteristici, regizorii si creatorii de efecte speciale se concentreaza pe spectaculos, iar rezultatul este de multe ori dezamagitor.
Cam asa sta situatia si cu creaturile din Battle: Los Angles, o armata nimicitoare de extraterestrii veniti pe Terra sa eradicheze populatia indigena. Povestea are in centrul atentiei un mic grup de soldati care trebuie sa salveze cativa civili dupa ce Los Angeles-ul a fost atacat de extraterestrii. Haosul e la el acasa, iar regizorul ne tine in suspans pastrand infatisarea extraterestrilor secreta timp de zeci de minute bune. Dupa ce misterul este dezlegat vine dezamagirea, dar apoi mii de chestii explodeaza, o parte din soldati mor, gloantele zboara cu miile pe minut si dupa o misiune eroica in care un grup de soldati salveaza planeta, totul se sfarseste.
Actiunea a fost intensa, deseori haotica datorita tehnicii de filmare cu o camera miscata continuu, personajele un pic cam multe intrucat la un moment dat nu mai stiam care e care, iar efectele speciale se limiteaza la cateva reusite prezente doar la inceput. Povestea sufera grav la capitolul consistenta si originalitate, iar lipsa unor efecte speciale constante transforma vizionarea in ceva banal din care nu ramai cu nimic.
Battle: Los Angeles ar fi trebuit sa fie un science fiction pe cinste dar atentia regizorului pe schimbul de focuri l-a transformat intr-un film de razboi, fara consistenta si cu un dramatism ieftin.
Cu toate acestea iubitorii de spectaculos sau cei care vor sa vizioneze un film plin de actiune vor fi multumiti.
***